promocjazdrowialogo

Zdrowie to nie tylko całkowity brak choroby, czy kalectwa, ale także stan pełnego, fizycznego, umysłowego i społecznego dobrostanu (dobrego samopoczucia).

Definicja szkoły promującej zdrowie

Szkoła promująca zdrowie to szkoła, która we współpracy z rodzicami uczniów i społecznością lokalną:

• systematycznie i planowo tworzy środowisko społeczne i fizyczne sprzyjające zdrowiu i dobremu samopoczuciu społeczności szkolnej,

• wspiera rozwój kompetencji uczniów i pracowników w zakresie dbałości o zdrowie przez całe życie.

 

Koncepcja Szkoły Promującej Zdrowie

Zdrowie uwzględnione jest w polityce i koncepcji szkoły– w podstawowym dokumencie określającym koncepcję pracy lub rozwoju szkoły.

Szkoła podejmuje działania dla umacniania zdrowia i dobrego samopoczucia uczniów i pracowników.

• Środowisko społeczne szkoły sprzyja zdrowiu i dobremu samopoczuciu uczniów i pracowników

• Środowisko fizyczne szkoły sprzyja zdrowiu i dobremu samopoczuciu uczniów i pracowników

Środowisko to obejmuje: teren szkoły i jej otoczenie, budynek, jego pomieszczenia i wyposażenie, mikroklimat, organizację zajęć, posiłków, obiekty i sprzęt do rekreacji i aktywności fizycznej.

• Rozwijanie umiejętności dbałości o zdrowie i kompetencji do działania uczniów i pracowników

• Tworzenie związków społecznych z rodzinami uczniów oraz ważnymi osobami/grupami w najbliższej społeczności.

• Współpraca z pracownikami medycznymi –pielęgniarką szkolną i innymi osobami/placówkami medycznymi sprawującymi opiekę zdrowotną nad uczniami (w tym nad uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych i zdrowotnych) i pracownikami

   Standardy szkoły promującej zdrowie 

1.  Koncepcja pracy szkoły, jej struktura i organizacja  sprzyjają uczestnictwu społeczności szkolnej w realizacji działań w zakresie promocji zdrowia oraz skuteczności i długofalowości tych działań

  2. Klimat społeczny szkoły sprzyja zdrowiu i dobremu samopoczuciu uczniów, nauczycieli i innych pracowników szkoły oraz rodziców uczniów.

3.Szkoła realizuje edukację zdrowotną i program profilaktyki dla uczniów, nauczycieli i innych

pracowników szkoły oraz dąży do poprawy skuteczności działań w tym zakresie.

4.Warunki oraz organizacja nauki i pracy sprzyjają zdrowiu i dobremu samopoczuciu uczniów,

nauczycieli i innych pracowników szkoły oraz współpracy z rodzicami.

 

 

Skład zespołu do spraw promocji zdrowia:

 

1.p. Halina Sypka-Dyrektor Szkoły

2.p. Anna Aponowicz- koordynator,-n-l biologii

3.p. Katarzyna Rajtar-Graczyk –pedagog

4.p. Barbara Goździk-pielęgniarka

5.p. Paulina Bujalska-psycholog

6.p. Aleksandra Kowanek n-l wych-fiz.

7.p. Krzysztof Kaźmierczak n-l wych-fiz.

8.p. Michał Basta- n-l wych-fiz.

9.p. Tadeusz Obiedziński-n-l informatyki

10.p. Igor Krawczyk – n-l informatyki, religii

11.p. Dorota Hajduk- n-l geografii

12.p. Piotr Zagórski-n-l chemii

1.3.p. Krzysztofa Plucińska-logopeda,n-l języka polskiego

14.p. Joanna Sujecka- n-l plastyki

15.p. Romana Kręźlewicz n-l techniki