W dniach od 18-25 maja 2016r. w Gimnazjum nr 2 im. J. Kochanowskiego w Zgierzu z Oddziałami Dwujęzycznymi, zespół wizytatorów ds. ewaluacji Kuratorium Oświaty w Łodzi przeprowadzi ewaluację zewnętrzną. Efektem pracy wizytatorów będzie raport opisujący różne aspekty funkcjonowania szkoły. Zadaniemewaluatorów jest gromadzenie informacji na temat jakości pracy szkół i funkcjonowania systemu edukacyjnego. Wizytatorzy ds. ewaluacji starają się uzyskać obraz funkcjonowania szkoły wykorzystując ankiety, wywiady oraz prowadząc rozmowy z dyrekcją, nauczycielami ale także rodzicami i uczniami.
Ministerstwo Edukacji Narodowej zdefiniowało 12 wymagań wobec szkół dotyczące różnych obszarów działań szkoły. Ewaluacja zewnętrzna w naszej szkole dotyczyć będzie następujących wymagań:
1. Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się
2. Kształtowane są i respektowane normy społeczne
3. Nauczyciele współpracują w planowaniu i realizowaniu procesów edukacyjnych
Drodzy rodzice
Wizytatorzy poproszą Państwa o wypełnienie ankiety zawierającej pytania na temat tego, jak postrzegają Państwo naszą szkolę. Ankieta jest w pełni anonimowa. Zależy nam na Państwa szczerych opiniach. Wizytatorzy rozdadzą ankiety uczniom dnia 19 maja 2016r.
Drodzy Uczniowie
Wizytatorzy poproszą Was o wypełnienie ankiet, zawierających pytania na temat tego, jak postrzegacie naszą szkołę. Ankiety są w pełni anonimowe. Prosimy o udzielanie szczerych odpowiedzi.
Etapy ewaluacji
Etap I
Przygotowanie- polega na zaproszeniu dyrektora do zapoznania się z kryteriami ewaluacji, pytaniami badawczymi oraz narzędziami, poznaniu przez wizytatorów specyfiki szkoły i uzgodnieniu wraz z dyrektorem harmonogramu ewaluacji, przedstawieniu przez wizytatorów harmonogramu i zakresu ewaluacji na zebraniu rady pedagogicznej.
Etap II
Badanie w szkole- polega na zbieraniu przez wizytatorów danych przy użyciu następujących metod: badań ankietowych, wywiadów, obserwacji oraz analizy danych zastanych.
Etap III
Polega na opracowaniu zebranych danych, analizie i przygotowaniu prezentacji danych. Sformułowaniu wniosków oraz skonsultowaniu ich z dyrektorem i rada pedagogiczną.