Kolejny raz nasze gimnazjum, a konkretne uczniowie klasy III A, wzięli udział w międzynarodowym projekcie EuroWeek mającym na celu poznawanie kultur innych krajów oraz rozwijanie zdolności językowych w praktyce. Czemu w praktyce? Ponieważ zajęcia i warsztaty są przeprowadzane przez wolontariuszy z całego świata, którzy często znają jedynie język ojczysty oraz angielski. Bez przełamania oporów do mówienia po angielsku ani rusz.
Cały projekt odbywał się w malowniczym Długopolu Dolnym, z którego można było podziwiać piękne górskie widoki. Jednak to nie miejsce, a ludzie sprawili, że wyjazd okazał się wspaniałą przygodą. Niezwykła charyzma wolontariuszy podparta dużą dawką humoru, sprawiały, że zajęcia miały niepowtarzalny charakter i na długo zapadały w pamięć. Dzięki nim uczniowie poznali między innymi kulturę Wietnamu, Chin, Indonezji, a także Kolumbii i Austrii, przełamując tym samym sporo kulturowych stereotypów.
Wolontariusze zręcznie wciągali uczniów w swoje prezentacje czy to poprzez naukę siedmiu różnych akcentów w języku wietnamskim czy też przez wymagający stalowej kondycji azerbejdżański taniec ludowy. Zajęciom często towarzyszyły szczere wybuchy śmiechu i gromkie brawa dla prowadzących, co tylko podkreślało, jak dobrze wolontariusze wywiązywali się ze swoich ról. Co więcej byli oni dostępni dla uczniów również po zakończeniu zajęć. Nic nie stało więc na przeszkodzie, aby porozmawiać z prowadzącymi na prywatnej stopie.
O tym, jak udany i rozwijający był to wyjazd świadczą najlepiej wrażenia uczennicy klasy IIIA – Izy.
Klasowy wyjazd na EuroWeek był naprawdę świetny. Przede wszystkim wolontariusze z różnych krańców świata sprawili, że obóz miał nie tylko charakter edukacyjny, ale był także czasem zabawy i radości. Myślę, że na długo pozostaną oni w mojej pamięci, bo takich ludzi nie da się szybko zapomnieć. Każdy wolontariusz prezentował swój kraj w bardzo ciekawy sposób –dzięki temu mogliśmy nauczyć się podstawowych zwrotów w różnych językach, tańczyć salsę i inne tańce oraz poznać kulturę i obyczaje różnych państw.
Zajęcia prowadzone w języku angielskim pozwoliły na doskonalenie własnych umiejętności w posługiwaniu się tym językiem. W szczególności umożliwiła to Debata Oksfordzka, podczas której dyskutowaliśmy na różne tematy w dwóch grupach różniących się poglądami. Musieliśmy bronić swoich racji, co wywoływało dużo emocji. Pogłębiliśmy także swoją wiedzę o programach europejskich i umiejętność pracy w grupie. Warsztaty były prowadzone w ciekawej formie z dużą dawką humoru. Wieczorami nie zabrakło również dyskotek, na których świetnie się bawiliśmy. Atmosfera na EuroWeeku była wspaniała i uważam, że to po prostu trzeba przeżyć!