W czwartek 23 maja odbyło się podsumowanie kolejnego Festiwalu Krajów Anglojęzycznych, który powoli staje się tradycją naszej szkoły. W powszechnym  głosowaniu wygrała Anglia jako temat tegorocznej edycji. Klasy wylosowały temat, które miały przygotować i wystawić na stoiskach. Bez mała cała szkoła dobrze się bawiła oglądając swoje stoiska i przyznając punkty za najlepsze zaprezentowanie historii, sławnych ludzi, kultury, tradycji czy jedzenia typowego dla Anglii.

 

Następnie trzyosobowe drużyny klasowe, jak co roku, zmierzyły się z niełatwymi pytaniami Quizu o Anglii. Quiz przygotowali uczniowie klasy 8F (Natalia Andrzejewska, Zuzanna Barczuk, Karol Dawid, Michał Rybczyński), natomiast materiały do przygotowania można było znaleźć na świetnych prezentacjach uczniów klas dwujęzycznych na stronie naszej szkoły oraz na wykonanych przez nich plakatach.

W jury zasiadali: pani dyrektor Halina Sypka, pani Dorota Hajduk, która jak co roku zwycięzcom quizu obiecała cząstkowe oceny celujące z geografii oraz pan Piotr Zagórski. Najlepszą wiedzą wykazały się drużyny klas: 7A (Kacper Fornalski, Jan Krakowski, Kornel Walczak-Kurek), 7F (Julia Górska, Nikola Przełomska) i 8E (Weronika Bałwas, Natalia Konczarek, Adam Piechocki) zdobywając I miejsce ex aequo. II miejsce ex aequo zajęły drużyny klas 8G (Mateusz Cierpikowski, Kamil Krzywania, Wiktoria Obijalska) i 3C (Zuzanna Gruca, Alicja Gabrysiak, Wiktoria Przybysz), a III miejsce zdobyła drużyna klasy 8D (Aleksandra Piotrowska, Klaudia Stolarczyk, Patrycja Więch).

Najlepiej oceniane stoiska przygotowały klasy 8A „Halloween” oraz klasa 8F „Queen”, jury przyznało jeszcze dwa wyróżnienia dla klasy 7D za przedstawienie tematu „Rodzina Królewska” i dla klasy 8C za przedstawienie grupy „The Beatles”.

Nagłośnieniem tradycyjnie zajęła się pani Katarzyna Szczepańska, w oprawie plastycznej pomagała pani Joanna Sujecka, stroną techniczną zawiadował pan Tadeusz Obiedziński, a całość poprowadziła pani Małgorzata Stasińska. Cała klasa 8F aktywnie włączyła się w pomoc w zorganizowaniu tego wydarzenia, za co serdecznie dziękuję.