W dniach 19-26 maja 2018 trzydziestu-jeden uczniów z klas dwujęzycznych i językowych wzięło udział w warsztatach językowych na Malcie zorganizowanych przez naszą szkołę i biuro turystyki młodzieżowej ATAS z Łodzi. Uczniowie po teście poziomującym przez cztery dni uczestniczyli w zajęciach w szkole językowej LINK. Na zakończenie każdy uczestnik otrzymał certyfikat określający jego poziom zaawansowania językowego w pięciu umiejętnościach językowych. Z satysfakcją możemy stwierdzić, że większość naszych uczniów zakwalifikowała się i ukończyła kurs na wyższym niż przewidywany poziomie, co zostało nagrodzone cząstkowymi ocenami celującymi z języka angielskiego.

Oprócz nauki braliśmy również udział w grze miejskiej, gdzie zadaniem drużyny było znalezienie określonych przedmiotów, zrobienie zdjęć określonym rzeczom i rozwiązanie rozsypanki literowej. Było to dość trudne zadanie, a najlepiej poradziła sobie z nim drużyna w składzie: Julia Ignaczak, Gabrysia Janiszewska i Laura Wojciechowska, dostali drobne upominki od przedstawiciela szkoły.

Popołudniami zwiedzaliśmy wyspę, najpierw najbliższą okolicę, czyli miejscowość, w której mieszkaliśmy. Zwiedziliśmy też sąsiadującą wyspę Comino, a kolejnego dnia dawną stolicę Malty, Mdinę, zwaną również „miastem ciszy”, ponieważ za jej średniowiecznymi murami można poruszać się wyłącznie na pieszo albo dorożkami. W przedostatni dzień zwiedziliśmy również obecną stolicę, La Vallettę z jej robiącym ogromne wrażenie średniowiecznym Wielkim Portem, w którym Rycerze Maltańscy bronili się podczas Wielkiego Oblężenia w 1565 roku. W Vallettcie nie brakowało akcentów polskich, m.in. tablicy upamiętniająca poległych marynarzy ORP „Kujawiak” oraz pielgrzymkę Jana Pawła II, który jako pierwszy papież odwiedził Maltę. Podczas wycieczek i rozmów z rodzinami uczniowie wypełniali przygotowane przez ATAS zeszyty ćwiczeń sprawdzające ich uwagę, pamięć i wiedzę.

Wieczorami uczniowie wykonywali zadania w rodzinach goszczących, m.in. przedstawiali siebie, opowiadali o Zgierzu i przeprowadzali quiz wiedzy o Polsce. Musieli również dowiedzieć się od rodziny pewnych informacji na temat Malty. Wyniki tych zadań wkrótce ukażą się na stronie szkoły. Język angielski były wykorzystywany w wielu codziennych sytuacjach nie tylko na zajęciach w szkole, ale również przy porozumiewaniu się z rodziną goszczącą, podczas robienia zakupów czy słuchania przewodnika na wycieczkach. Wszyscy wróciliśmy zadowoleni i mniej lub bardziej opaleni, ponieważ słońce na Malcie jest dużo ostrzejsze niż w Polsce. Zapraszamy do obejrzenia kilku zdjęć.